Algemene voorwaarden
Artikel 1 Toepasselijkheid
Artikel 2 Uitvoering diensten
Artikel 3 Vertrouwelijkheid
Artikel 4 Intellectuele eigendom
Artikel 5 Vorderingen van derden
Artikel 6 Beperking van aansprakelijkheid
Artikel 7 Overmacht
Artikel 8 Wijziging en meerwerk
Artikel 9 Overdracht van rechten en verplichtingen
Artikel 10 Verwerking van persoonsgegevens
Artikel 11 Garantie
Artikel 12 Supportdiensten
Artikel 13. Recht en Rechtsbevoegdheid
Artikel 1 Toepasselijkheid
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op de Licentieovereenkomst tussen Envisia en Licentienemer.
- Afwijkingen van en aanvullingen op de Licentieovereenkomst gelden slechts als deze schriftelijk tussen partijen zijn overeengekomen.
- Indien enige bepaling van deze Licentieovereenkomst nietig is of vernietigd wordt, blijven de overige bepalingen van deze Licentieovereenkomst onverminderd van kracht. Envisia en klant treden in dat geval in overleg, met het doel nieuwe bepalingen van zoveel als mogelijk dezelfde strekking ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen.
Artikel 2 Uitvoering diensten
- Indien de overeenkomst is aangegaan met het oog op uitvoering door één bepaalde persoon, is Envisia steeds gerechtigd deze persoon te vervangen door één of meerdere personen met dezelfde en/of soortgelijke kwalificaties.
- Envisia is niet gehouden bij de uitvoering van zijn diensten aanwijzingen van klant op te volgen, in het bijzonder niet indien dit aanwijzingen betreft die de inhoud of omvang van de overeengekomen diensten wijzigen of aanvullen. Indien dergelijke aanwijzingen echter worden opgevolgd, worden de desbetreffende werkzaamheden vergoed overeenkomstig de gebruikelijke tarieven van Envisia.
- Indien overschrijding van enige termijn dreigt, zullen Envisia en Licentienemer in overleg treden om de gevolgen van de overschrijding voor de verdere planning te bespreken.
- Gebruik van derde partijen bij het uitvoeren van onze dienstverlening; Een belangrijke partner is Whooz. Whooz stelt consumentendata beschikbaar, die wij gebruiken voor onze dienstverlening. Met Whooz hebben we afspraken gemaakt dat dit gebeurt conform de privacyregelgeving, hun eigen privacybeleid en de toepasselijke voorwaarden. Daarnaast verwerkt Envisia voor haar Dynamics dienstverlening zakelijke email adressen. Deze adressen zijn met permissie verkregen maar kunnen in voorkomende gevallen worden beschouwd als persoonsgegevens. Bij vragen hierover kunt u zich te allen tijde melden bij info@envisia.nl. Verder werken we ook samen met zogenaamde ‘verwerkers’. Verwerkers zijn bedrijven die (persoons)gegevens verwerken ten behoeve van en op instructie van Envisia. Met alle verwerkers die we inschakelen hebben we schriftelijke afspraken gemaakt over de verwerking van persoonsgegevens. Verwerkers mogen persoonsgegevens alleen verwerken overeenkomstig de afspraken die we met ze gemaakt hebben. Na afloop van de betreffende bewaartermijn van jouw persoonsgegevens worden deze door derden op onze instructies gewist.
Artikel 3 Vertrouwelijkheid
- Licentienemer zal informatie met betrekking tot de commerciële inhoud van deze Licentieovereenkomst slechts met goede redenen delen met enige derde en alleen voor zover het delen van deze informatie niet strijdig is met de redelijke belangen van Envisia.
Artikel 4 Intellectuele eigendom
- Deze overeenkomst strekt niet tot de overdracht van rechten van intellectueel eigendom. De uitvoerder van een verwerking op het Platform wordt de eigenaar van de rechten van intellectueel eigendom van die verwerking. Ter illustratie: als Licentienemer respectievelijk klanten van Licentienemer op het Platform de Content verwerken, verkrijgt de verwerker alle daaraan gelieerde rechten van intellectueel eigendom. Voor zover strikt noodzakelijk voor het functioneren van het Platform verkrijgt Envisia een niet-exclusieve, niet-overdraagbare licentie op die rechten van intellectueel eigendom, welke licentie vervalt zodra deze niet langer strikt noodzakelijk is voor het functioneren van het Platform.
- Klant zal geen programmatuur, websites, databestanden, apparatuur of materialen van Envisia presenteren als haar eigen.
Artikel 5 Vorderingen van derden
- Envisia vrijwaart klant tegen elke aanspraak van een derde die erop gebaseerd is dat door Envisia zelf ontwikkelde programmatuur, websites, databestanden, apparatuur of andere materialen inbreuk maken op een recht van intellectuele eigendom van die derde, onder de voorwaarde dat klant Envisia onverwijld schriftelijk informeert over het bestaan en de inhoud van de aanspraak en de afhandeling van de zaak, waaronder het treffen van eventuele schikkingen, geheel overlaat aan Envisia.
Artikel 6 Beperking van aansprakelijkheid
- De aansprakelijkheid van Envisia jegens de Licentienemer met betrekking tot een vordering uit hoofde van een toerekenbare tekortkoming ter zake de Overeenkomst, een onrechtmatige daad danwel niet-nakoming van een wettelijk vastgelegde plicht of anderszins, is in alle gevallen beperkt tot hetgeen tot dan toe door Envisia aan Licentienemer is gefactureerd ingevolge de Overeenkomst.
- De beperkingen in artikel 6.1 zijn niet van toepassing op de vrijwaring door Envisia gegeven met betrekking tot vorderingen van derden die tegen de Licentienemer worden ingesteld inzake inbreuk op Intellectuele Eigendomsrechten.
- De beperkingen in artikel 6.1 zijn niet van toepassing in die gevallen waarbij een vordering van Licentienemer jegens Envisia voortkomt uit een direct aan Envisia toerekenbare schending van de AVG.
- Partijen zijn niet aansprakelijk voor enig indirecte of gevolgschade.
- Partijen zijn niet aansprakelijk voor de volgende soorten financiële schade: winstderving, inkomstenderving, bedrijfsschade of verlies van goodwill of onderbreking van bedrijfsactiviteiten.
Artikel 7 Overmacht
- Geen van partijen is gehouden tot het nakomen van enige verplichting, daaronder begrepen enige wettelijke en/of overeengekomen garantieverplichting, indien hij daartoe verhinderd is als gevolg van overmacht. Onder overmacht aan de zijde van Envisia wordt onder meer verstaan: (i) het niet naar behoren nakomen van verplichtingen van toeleveranciers die door klant aan leverancier zijn voorgeschreven,(ii) gebrekkigheid van zaken, apparatuur, programmatuur of materialen van derden waarvan het gebruik door klant aan Envisia is voorgeschreven, (iii) overheidsmaatregelen, (iv) elektriciteitsstoring, (v) storing van internet, datanetwerk- of telecommunicatiefaciliteiten, (vi) oorlog of terrorisme en (viii) algemene vervoersproblemen.
- Indien een overmachtsituatie langer dan zestig dagen duurt, heeft elk der partijen het recht om de overeenkomst schriftelijk te ontbinden, en zal Envisia aan Licentienemer over het dan lopende Contractjaar het pro rato bedrag vergoeden (Pro rato betreft hierbij op basis van het aantal resterende maanden in het betreffende Contractjaar).
Artikel 8 Wijziging en meerwerk
- Indien Envisia op verzoek of met voorafgaande instemming van klant werkzaamheden of andere prestaties heeft verricht die buiten de inhoud of omvang van de overeengekomen werkzaamheden en/of prestaties vallen, zullen Envisia en Klant de voorwaarden hiervan overeenstemmen. Envisia is niet verplicht aan een dergelijk verzoek te voldoen en hij kan verlangen dat daarvoor een afzonderlijke schriftelijke overeenkomst wordt gesloten.
- Klant realiseert zich dat wijzigingen en meerwerk (kunnen) leiden tot het verschuiven van (leverings)termijnen en (oplever)data van het meerwerk. Door Envisia aangegeven nieuwe (leverings)termijnen en (oplever)data vervangen de eerdere.
- Voor zover voor de overeenkomst een vaste prijs is overeengekomen, zal Envisia klant desgevraagd schriftelijk informeren over de financiële consequenties van de extra werkzaamheden of prestaties als bedoeld in dit artikel.
Artikel 9 Overdracht van rechten en verplichtingen
- Klant zal de de licentie op het gebruik van het Platform nimmer aan een derde verkopen, overdragen of verpanden.
- Iedere Partij is gerechtigd zijn aanspraken op betaling van vergoedingen aan een derde te verkopen, over te dragen of te verpanden.
Artikel 10 Verwerking van persoonsgegevens
- Envisia verwerkt de persoonsgegevens in opdracht van klant overeenkomstig de met Envisia overeengekomen schriftelijke instructies van klant.
- Klant, dan wel diens opdrachtgever, is de verwerkings- verantwoordelijke in de zin van de Avg, heeft de zeggenschap over de verwerking van de persoonsgegevens en heeft het doel van en de middelen voor de verwerking van de persoonsgegevens vastgesteld.
- Envisia is verwerker in de zin van de Avg en heeft daarom geen zeggenschap over het doel van en de middelen voor de verwerking van de persoonsgegevens en neemt derhalve geen beslissingen over onder meer het gebruik van de persoonsgegevens.
- Envisia zal persoonsgegevens van Klant niet langer opslaan dan noodzakelijk is voor de uitvoering van de in de hoofdovereenkomst afgesproken diensten. Na uitvoering zullen de persoonsgegevens automatisch worden verwijderd. Envisia bewaart geen back-ups van persoonsgegevens van Klant.
Artikel 11 Garantie
- Envisia zal zich naar beste vermogen inspannen fouten in de onderliggende programmatuur binnen een redelijke termijn te herstellen indien en voor zover de desbetreffende fouten door klant gedetailleerd omschreven schriftelijk bij Envisia zijn gemeld. Envisia is gerechtigd tijdelijke oplossingen dan wel programma-omwegen of probleemvermijdende beperkingen in het platform aan te brengen.
- In het geval van een onderbreking van de dienst vanwege technische problemen zal Envisia op de betreffende werkdag binnen 2 uur een inventarisatie van het probleem maken. Indien er geen sprake is van overmacht zoals omschreven in artikel 7 van deze voorwaarden, zal Envisia ervoor zorg dragen er binnen 1 werkdag een werkende versie van het platform beschikbaar is.
- Klant zal op basis van de door Envisia verstrekte inlichtingen omtrent maatregelen ter voorkoming en beperking van de gevolgen van storingen, fouten en andere onvolkomenheden in het platform, verminking of verlies van gegevens of andere incidenten de risico’s voor zijn organisatie inventariseren en, naar Licentienemer’s zelfstandig oordeel, aanvullende maatregelen treffen. Envisia is gehouden tot herstel van verminkte of verloren gegane gegevens indien dit aan haar schuld te wijten is en in andere gevallen door het terugplaatsen van de - waar mogelijk - laatst voorhanden zijnde back-up van de desbetreffende gegevens.
- In afwijking van paragraaf 2 is Envisia niet gehouden tot herstel van verminkte of verloren gegaande gegevens waar het gegevens betreft die vanuit de functionaliteit van het Platform na verwerking worden verwijderd.
Artikel 12 Supportdiensten
- Indien de dienstverlening van Envisia op grond van de overeenkomst tevens ondersteuning (support) aan gebruikers en/of beheerders van het platform omvat, zal Envisia online, telefonisch of per e-mail adviseren over het gebruik en het functioneren van het in de overeenkomst genoemde platform.
Artikel 13. Recht en Rechtsbevoegdheid
- Op iedere Overeenkomst en iedere rechtsrelatie waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn is Nederlands recht van toepassing.
- Alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met de Overeenkomst of rechtsrelatie waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn worden beslecht door de bevoegde rechter te Den Haag.